Pin It

Od początku przyszłego roku przed programami dla dzieci nie zobaczymy reklam niezdrowych przekąsek. Tak wynika z porozumienia zawartego pomiędzy siedmioma największymi nadawcami.

Przed bajką dzieci chłoną reklamy cukierków i gum, w przerwie przeżywają przygody tygrysa z reklamy chipsów i misia reklamującego czekoladowy serek, a po seansie czekają na nie jeszcze klipy z batonami. Nic dziwnego, że na zakupach maluch dokładnie wie, czego chce, i dziwnym trafem jego wymarzona lista zakupów pokrywa się z tą z reklamy.


 

Szukasz zdrowych rozwiązań w swojej kuchni? Koniecznie zajrzyj TUTAJ.

Naturalne i zdrowe produkty StraganuZdrowia


Już niedługo się to zmieni. Nadawcy największych polskich telewizji w końcu doszli do wniosku, że reklamowanie niezdrowego jedzenia, które powoduje choroby i otyłość, w czasie programów dziecięcych, jest nieetyczne. Klipy trafiają przecież nie do rodziców, którzy mogą świadomie dokonywać wyboru, a do dzieci, które nie odróżniają jeszcze prawdy od fałszu i mogą sięgać po niezdrowy produkt tylko dlatego, że kojarzą go z sympatycznym jaguarem czy hipopotamem. Porozumienie podpisali  na początku listopada w siedzibie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przedstawiciele siedmiu nadawców: ITI Neovision, Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja Puls, TVN, VIMN Poland oraz The Walt Disney Company Polska. Od 1 stycznia 2015 reklamy produktów, które zawierają substancje niewskazane w codziennej diecie, nie będą mogły być nadawane pomiędzy godziną 6:00 a 20:00, przed, po i w trakcie programów skierowanych do dzieci do 12 roku życia.

Jeśli uważasz ten artykuł za przydatny, podziel się nim z innymi.
Pin It
Pozostań też z nami w kontakcie:
- Polub nasz fanpage na Facebooku, a będziesz na bieżąco z najnowszymi artykułami i ciekawostkami ze świata parentingu
- Śledź nas na Instagramie. Znajdziesz tam ciekawe akcesoria dla dzieci, wartościowe książki i relacje z miejsc, w których bywamy :)
- Zapisz się do naszego newslettera. Jako pierwsza/pierwszy otrzymasz dostęp do najnowszych artykułów, konkursów i różnorodnych bonusów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ